Les marques no fan vacances

Han acabat les vacances. El dia a dia torna a quedar marcat per una rutina, i encara tenim present els moments que hem passat en les desitjades vacances que tan ràpidament s’han esfumat.

Durant les vacances em vaig desprendre del mòbil i de certa connexió a les xarxes socials, tanmateix va ser impossible deslligar-me d’algunes temàtiques  que m’apassionen com ho són els street màrquetings. Les marques ens acompanyen sempre!! I exposo això perquè m’agradaria mostrar algunes troballes.

Ens traslladem a Copenhagen, una ciutat danesa, de la qual el més proper que ens pot venir a la ment en pensar-hi són les caixes blaves de galetes daneses, i  “La Sirenita”, símbol turístic que tothom recomana de veure. Però a aquests estereotips he d’afegir-hi alguns comentaris:

-No vaig trobar les galetes de mantega en caixa blava.

-Amsterdam no és el lloc on hi ha més bicicletes, queda confirmat que és Copenhaguen.

-No hi havia “La Sirenita”, estava a Shangai. En el seu lloc hi havia una pantalla permetia veure-la en directe.

Per tant, desil·lusionada en alguns aspectes, però per sort, el tema de la pantalla en directe ho va salvar una mica, i el que va donar punts a la ciutat van ser els diversos elements de Street màrqueting que vaig trobar tot passejant.

El primer element era una cigarreta gegant.  Impulsada per la meva passió a les coses no comuns, li vaig fer una fotografia, tot i que en aquell moment no sabia de que es tractava, no quedava clar. Dies més tard vaig ensopegar amb un got  de cafè esclafat. De nou en vaig fer fotografia, però aquest cop si que vaig veure que es tractava d’una campanya publicitària i no pas d’escultures o obres d’art (literalment parlant). Un cartell adjunt a la figura gegant donava a entendre que per tota la ciutat es podien trobar 7 elements diferents: una cigarreta, un mapa, un entrepà,etc.  Aquets elements tenien la funció de conscienciar a la gent de que calia mantenir la ciutat neta.

De nou, com en un post anterior, em trobava davant una campanya de publicitat institucional que per objectiu tenia conscienciar a la gent i que ho feia amb elements de street màrqueting.

Premi! Tenia la impressió que la ciutat no estava prou neta, i ho volien combatre amb tècniques que m’agraden. Tanmateix, i  sobretot en vista de com es veuen de netes les peces a les fotografies, tinc dubtes sobre l’eficàcia de la campanya per molt que m’agradin els elements.

Copenhaguen em va donar a conèixer moltes d’aquestes curiositats que m’inquieten. Les vull compartir, i per això encara faré un parell de posts sobre aquesta ciutat i el que algunes de les marques/institucions hi fan.

A tots, ben retrobats!

About nuriaescalona


3 responses to “Les marques no fan vacances

  • trt2009

    Fa pocs dies passejant per les Rambles de Barcelona vaig interessar-me per saber que s’havia fet dels espais que fins ara ocupaven les polèmiques ocelleries que ara han prohibit.

    Doncs pel que vaig poder veure, sembla un procés no acabat ja que encara en resta alguna d’oberta. El que volia comentar però és que on hi havia dues d’aquestes ocelleries ara hi ha dues tendes de menjar.

    No és el mateix que tu comentes però ho lligo amb la fal•lera del els polítics i dels Ajuntaments quan ens “colen” mil històries (en el teu post una mena de publicitat més o menys encoberta i en aquest cas, directament han deixat posar uns nous negocis), per no deixar de cobrar impostos. Al final a les Rambles solament hi restarà un carril central per als vianants. Potser hauran de pintar al terra un parell de carrils, un per pujar i l’altra per baixar.

    Tot sigui per les arques municipals!

  • Ona

    Esperem més posts d’aquests!!! M’encanta la instal·lació de la sireneta, una molt bona manera de no decepcionar els turistes que arriben a Copenhagen esperant veure-la.

  • Hoptimist « Nuria Escalona

    […] de compartir els somriures de l‘Hoptimist. En el meu viatge als països nòrdics, a banda de la curiositat que em van despertar alguns street màrquetings, també ho van fer aquests ninotets-objectes. Me’ls vaig creuar a moltes botigues, però la […]

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s

%d bloggers like this: